کد خبر : 3741
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

شعار مرگ بر امریکا مبنای عقلانی و قرآنی دارد

شعار مرگ بر امریکا مبنای عقلانی و قرآنی دارد

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا مبنای عقلی و قرآنی دارد، گفت: انسان قرآنی هرگز به آمریکا و نام او افتخار نمی کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره ملک که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت:

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا مبنای عقلی و قرآنی دارد، گفت: انسان قرآنی هرگز به آمریکا و نام او افتخار نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، شب گذشته در جلسه تفسیر سوره ملک که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در قیامت از دوزخیان سؤال می‌شود چرا اهل دوزخ شدید مگر هشداردهنده‌ای شما را از عذاب جهنم بیم نداده بود؟

وی به جایگاه و نقش انذار و تبشیر در نظام تربیتی پیامبران اشاره کرد و ادامه داد: فلسفه و ضرورت رسالت انبیای الهی و نزول کتب آسمانی همه در راستای سعادت انسان بوده است برای همین آن بزرگان همواره انسان‌ها را از عذاب الهی و جهنم بیم می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی با تأکید بر اینکه خداوند جن و انس را برای بندگی خودش خلق کرد، اظهار داشت: کسانی که در دنیا بندگی خداوند را به‌جای نیاوردند و با طغیان و عصیان از فرمان الهی سرپیچی کردند با خفت و خواری به گناه و معصیت خود اعتراف می‌کنند و نمی‌توانند در این زمینه دروغ بگویند.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه انسان‌ها در قیامت نامه اعمال خود را دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: در نامه اعمال همه حرکات و سکنات انسان ثبت می‌شود و در روز قیامت همانند طوماری بر گردن او آویخته و موجب تعجبش می‌شود در این هنگام است که به انسان خطاب می‌شود به اعمالی که انجام داده‌ای اقرار کن.

وی با اشاره به اینکه جهنم نتیجه عمل و عین انتخاب خود انسان است، گفت: اصحاب سعیر خودشان خواستند که جهنم را انتخاب کنند و با اعمالی که در دنیا انجام دادند جهنم را به بهشت ترجیح دادند و مورد نفرین خداوند قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی ادامه داد: انسان حتی اگر یک عمل خیر در عالم دنیا انجام دهد پاداش آن را در قیامت دریافت خواهد کرد بنابراین قیامت صحنه رسیدگی به اعمال است.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه خداوند رسماً در قرآن کریم کفار، مشرکان و منافقان را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال بارها در قرآن کریم برخی اقوام را تهدید به مرگ کرده است؛ کسانی که امروز می‌گویند ما نباید شعار مرگ بر آمریکا سر دهیم و به اسم آمریکا افتخار می‌کنند لازم است به معارف قرآن رجوع کنند و ببیند که خداوند چگونه ظالمان را به مرگ تهدید می‌کند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.