کد خبر : 653
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

بیانات رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) ۱۴ خرداد ۹۸

بیانات رهبر انقلاب در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) ۱۴ خرداد ۹۸

رهبر معظم انقلاب:در سی سال پس از امام تلاش های زیادی صورت گرفت یاد و نام او کمرنگ شود؛ اما جاذبه‌ی امام امتداد بیشتری یافت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آغاز سخنرانی در سی‌امین سالروز رحلت امام خمینی در حرم امام راحل(۱): ?امروز درست سی سال از آن روز تلخ تاریخی میگذرد.سی سال از فراق امام

رهبر معظم انقلاب:در سی سال پس از امام تلاش های زیادی صورت گرفت یاد و نام او کمرنگ شود؛ اما جاذبه‌ی امام امتداد بیشتری یافت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آغاز سخنرانی در سی‌امین سالروز رحلت امام خمینی در حرم امام راحل(۱):
?امروز درست سی سال از آن روز تلخ تاریخی میگذرد.سی سال از فراق امام محبوب بزرگوار ما.
?سی سال از آن وداع تاریخی و بدرقه‌ی باشکوه و بی‌نظیر؛ که مردم از امام عزیز و بی‌نظیرشان انجام دادند.
?در این سی سال تلاش های زیادی صورت گرفته است برای اینکه یاد امام و نام امام کمرنگ شود.
?شیطنت های زیادی صورت گرفته است برای اینکه اصول امام، فکر امام، راه امام در اداره‌ی کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته شود.
?سعی شده است جاذبه‌ی بی‌نظیر امام بزرگوارمان کمرنگ بشود لکن واقعیت تمام به عکس خواسته ی مخالفان و دشمنان جریان پیدا کرده است واقعیت این است که جاذبه‌ی امام نه فقط کاسته نشده است بلکه حتی امتداد بیشتری هم پیدا کرده است.
?یک نشانه ی اون همین اجتماع عظیم امروز است. سی سال بعد از رحلت امام بزگوار این جمعیت پرشور و عظیم مراسم سالگرد او را در این روز ماه رمضان عصر ماه رمضان در این هوای گرم این جور با نشاط و شور رونق میبخشد در کجای دنیا چنین چیزی نظیر دارد؟

رهبر معظم انقلاب:برگزاری راهیپمایی روز قدس در بیش از صد کشور، از جلوه‌های جاذبه امام خمینی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی‌امین سالروز رحلت امام خمینی در حرم امام راحل(۲):
?جاذبه‌ی امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه‌ی دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسئله ی مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال میگذرد اما روز قدس کهنه نشده است.
?امسال در بیش از صد کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاستهای استکباری آمریکا و حواشی امریکا و دنباله‌روان آمریکا سعیشان این است که مسئله‌ی فلسطین را به دست فراموشی بسپرند؛ میشنوید این خبرهای خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را. در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که مسئله ی قدس در این بیش از صد کشور مطرح بشود نه به وسیله ی به وسیله‌ی توده‌ی مردم و متن مسلمانها. این نشانه ی جاذبه ی امام است که بعد از سی سال از وفات امام همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای در دنیا با این نمیتواند برابری کند.
?البته من همینجا فرصت را مغتنم میشمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر میکنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند. مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمیکنند.

دلایل جاذبه‌ی بی‌نظیر حضرت امام خمینی به روایت رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۳):
?این جاذبه‌ی بی نظیر امام بزرگوار ناشی از چیست؟
?امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دخدا به او داده بود که این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع میشود.
امام انسانی بود شجاع. انسانی بود باحکمت و باتدبیر. انسانی بود پارسا و پرهیزگار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ. دلباخته‌ی ذکر الهی.
?امام مردی بود ظلم‌ستیز؛ با ظلم کنار نمی‌آمد. با ظلم مبارزه میکرد.
?حامی مظلوم و استکبار‌ستیز بود. امام مردی بود عدالتخواه. طرفدار مظلومان و حامی مظلومان بود. با مردم صادق بود. با مردم همانطور سخن میگفت که دل او بود و احساس قلبی او بود. در راه خدا اهل مجاهدت بود. آرام نمی‌نشست، دائم در راه مجاهدت بود.
?این خصوصیات در امام مجتمع شده بود. هر کسی با این خصوصیات باشد دلها به سمت او جذب میشود.

رهبر معظم انقلاب: تشریح خصوصیت مقاومت و ایستادگی امام خمینی موضوع اصلی بحث امروز ماست

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۴):
?خب یکی از خصوصیت های امام که بنده امروز درباره‌ی آن امروز بیشتر صحبت میکنم، خصوصیت مقاومت و ایستادگی است.
?آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و یک تفکر و یک راه مطرح کرد برای زمان خود برای تاریخ، آن خصوصیت مقاومت است.
?در مقابل مشکلات و موانع و در برابر طاغوتها امام، مقاومت خودش را به رخ همه دنیا کشید.
?در دروان مبارزات، خیلی ها خسته شدند، خیلیها مشرف به ناامیدی شدند اما امام ایستاد محکم بدون ذره ای عقب نشینی.
?بعد از پیروزی انقلاب هم فشارها از نوع دیگر و به صورت همه جانبه تر در مقابل امام ظاهر شد امام باز هم اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد.
?تهدید و تطمیع و فریب در امام، مطلقا اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام دچار اختلال بکند.

چرا امام مقاومت میکرد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۵):
?معنای مقاومت چیست؟ مقاومت یعنی انسان یک راهی را انتخاب کند که آن راه را حق میداند. راه درست میداند و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتوانند او از حرکت در این راه متوقف کند.
?امام اینجوری بود. راهی را انتخاب کرده بود و در این راه حرکت میکرد.
?این راه چه بود که امام بر آن حرف ایستادگی میکرد؟ حرف امام حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم بود. بعد از آن که توفیق این را پیدا کرد که بر موانع غلبه پیدا کند و نظام جمهوری اسلام تشکیل بدهد. اعلام کرد که ما نه ظلم میکنیم و نه زیر بار ظلم میرویم.
?این حرف امام از متن دین و قرآن گرفته شده است. بدیهی هست این حرف، دشمنان گردن‌کلفتی در دستگاههای استکباری در عالم دارد لذا دشمنی ها از روز اول شروع شد.

رهبر معظم انقلاب: هروقت مردم ایران مقاومت را دودستی چسبید، موفق شد و پیش رفت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۶):
?جبهه‌ی مقاومت امروز یک جبهه‌ی قوی است. هرگاه ملت ایران مقاومت را دودستی چسبیدیم و پیش رفتیم و موفق شدیم، دیگران هم تشویق شدند به مقاومت.
?یک چهره‌ی بین‌المللی تحلیلگر آمریکایی میگوید یکی از مهمترین علل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی همین است که جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را در پیش گرفت و موفق شده و توانست بر موانع فائق بیاید.
?آنها میخواهند ما شکست بخوریم. آنها میخواهند ما منصرف بشویم. آنها میخواهند ما به عنوان تسلیم دست‌هایمان را بالا ببریم. چون نمیکنیم دشمنی میکنند.

رهبر معظم انقلاب:انتخاب مسیر مقاومت، پشتوانه عقلانی و منطقی دارد/برخلاف تسلیم شدن، مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود/ هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر از هزینه مقاومت است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۷):
?امام مسیر مقاومت را انتخاب کرده است. پشتوانه‌ی انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار ما یک پشتوانه‌ی منطقی و عقلانی است. پشتوانه‌ی علمی و البته دینی است. بنابراین اجزای این منطق را عرض میکنم.
?یک جز این است که مقاومت واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تهدید و زورگویی است. هر ملتی که برای شرف و هویت و انسانیت خود ارزش قائل است وقتی ببینید یکی چیزی را میخواهند به او تحمیل بکنند، مقاومت و امتناع و ایستادگی میکند. خود این یک دلیل مستقل و قانع کننده است.
?دلیل دوم اینکه مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن میشود؛ برخلاف تسلیم. وقتی که دشمن به شما زور میگوید اگر شما یک قدم عقب برداشتید او جلو می‌آید بدون تردید. راه اینکه او جلو نیاید این است که بایستید. مقاومت و ایستادگی کردن در برابر زیاده خواهی و باج خواهی دشمن راه جلوگیری از پیش آمدن اوست. پس صرفه با مقاومت است. تجربه خود ما در جمهوری اسلامی هم همین را نشان میدهد. هر جا ما مقاومت و ایستادگی کردیم توانستیم پیش بریم. هر جا تسلیم شدیم طبق میل طرف مقابل حرکت کردیم ضربه خوردیم.
?بخش سوم از منطق مقاومت اون چیزی است که من در همین جلسه گفتم این است که مقاومت البته هزینه دارد اما هزینه‌ی تسلیم در برابر دشمن بیشتر است. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسیلم بود، هم نفت و باج میداد هم توسری میخورد. امروز دولت سعودی هم همینجوره. هم پول میدهد، هم دلار میدهد، هم بر طبق خواسته ی آمریکا عمل میکند و هم توهین میشوند.

پیش‌بینی یک سیاستمدار آمریکایی از نقش دکترین مقاومت امام در افول آمریکا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۸):
?در ادبیات سیاسی بین‌المللی عنوان مقاومت به شیوه امام خمینی یک عنوان است. آنچه که در تعبیرات فرنگی‌ها وجود داشت و بعد از قضیه آزادسازی خرمشهر این اصطلاح خیلی شایع شد، دکترین مقاومت امام خمینی است.
? یکی از چهره های سیاسی معروف دنیا در این باره نوشته است که دوران نقش‌آفرینی منحصر به فرد نظامی و اقتصادی جهادی یک کشور در حال افول است. دنیا عوض شده است.
?در آینده نه‌چندان دور شاهد قدرتهای فرامرزی‌ای خواهیم بود که از لحاظ ماشین‌آلات جنگی یا صنعتی چندان بالا نیست اما با قدرت تاثیرگذاری بر میلیونها انسان سیطره نظامی و اقتصادی غرب را به چالش خواهند کشید.
?این را یک سیاست‌مدار و صاحب‌نظر سیاسی آمریکایی می‌گوید. بعد هم اضافه می‌کند دکترین مقاومت خمینی با تمام توان شاهرگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است. راز ماندگاری جمهوری اسلامی این‌ها است. این خطی است که این بزرگوار این بنده صالح خدا در میان ما باقی گذاشت.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۹):
?امروز جبهه‌ی مقاومت در منسجم‌ترین وضعیّت در چهل سال گذشته‌ است؛در منطقه و در مراکزی حتّی فراتر از منطقه، این یک واقعیّت است.
?نقطه‌ی مقابل قدرت استکباری است، قدرت استکباری آمریکا، قدرت فتنه‌انگیزی و خباثت رژیم صهیونیستی، اینها از چهل سال پیش به این طرف بمراتّب تنزّل کردند و پایین رفتند؛ ما این را در محاسبات خودمان باید لحاظ کنیم.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۱۰):
?ما البته در کشور مشکلاتی داریم؛مشکلات اقتصادی داریم. بارها هم گفتیم مسئولین هم به قدر توان خودشان دنبال حل این مشکلات هستند، مشکل داریم اما بن‌بست نداریم.
?مهم این است. ما در کشور بن‌بست نداریم؛ نه در مسائل اقتصادی نه در مسائل اجتماعی نه در مسائل سیاسی.
?مشکلاتی داریم که علل مختلفی دارد اما بن‌بست در کشور نداریم. به عکس پیشرفت داریم. در راس برجستگی‌های کشور ما همین ملت عزیز ایران هستند.

رهبر معظم انقلاب:هدف مقاومت رسیدن به نقطه بازدارندگی در همه مسائل کشور است/در بخش نظامی تا حدود زیادی به این بازدارندگی رسیدیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۱۱):
?هدف مقاومت، عبارت است از رسیدن به نقطه‌ی بازدارندگی. هم در اقتصاد، هم در مسائل سیاسی کشور، هم در مسائل اجتماعی، هم در مسائل نظامی، باید به نقطه‌ای برسیم که این نقطه بازدارنده باشد. یعنی بتواند طوری خود را نشان بدهد که دشمن را از تعرض به ملت ایران، در همه ی زمینه‌ها، منصرف کند و دشمن ببیند فایده‌ای ندارد؛ با ملت ایران نمیتواند کاری بکند.
?ما امروز در بخش نظامی تا حدود زیادی به این بازدارندگی رسیدیم. اینی هم که میبینید در مسئله‌ی موشک و اینها اصرار میکنند، به خاطر همین است.
?میدانند که ما به بازدارندگی رسیدیم، به نقطه ی تثبیت رسیدیم، میخواهند کشور را از این محروم کنند و البته هرگز نخواهند توانست.

رهبر معظم انقلاب:زرنگ‌بازی سیاسی ترامپ، مسئولان و ملت را فریب نمیدهد/ شرط پیشرفت این است که آمریکایی‌ها نزدیک نیایند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۱۲):
?یک شرط موفقیت ما این است که توجه کنیم به ترفند دشمن برای تضعیف اندیشه‌ی مقاومت.
? اندیشیه‌ی مقاومت قدرتمندترین سلاح یک ملت است. باید اندیشه‌ی مقاومت از ترفند دشمن مصون بماند و با ترفند دشمن تضعیف نشود.
?ترفند دشمن هم انواع و اقسامی دارد. گاهی تهدید میکنند. گاهی تطمیع میکنند. مثل همین «مرد رندی» اخیر این رئیس جمهور محترم آمریکا. که اخیرا ایشان اظهار کرده که ایران با همین رهبران کنونی هم میتواند به پیشرفت های بزرگی برسد. این به معنی این است که رهبران کنونی ایران! ما نمیخواهیم شما را براندازی کنیم. این به اصطلاح یک زرنگ بازی سیاسی است.
?البته این حرف درست است. اگر رهبران کنونی ایران، آستین ها را بالا بزنند، شب و روز نداشته باشند، مجاهدت کنند، همدلی کنند، قطعا پیشرفت های بیشتری نصیب خواهد شد؛ اما شرطش این است که آمریکایی‌ها نزدیک نیایند.
?هر جا آمریکاییها پا گذاشتند یا جنگ شد، یا برادرکشی شد، یا فتنه شد، یا استثمار شد، استعمار شد، تحقیر شد، قدم آمریکاییها قدم نامبارکی است، نزدیک نشوند، ما خودمان میدانیم چطور رفتار کنیم کار خودمان را بلدیم.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(۱۳):
?امروز مسئله‌ی اصلی کشور اقتصاد است. البته مسائل فرهنگی و مسائل امنیتی هم مهم است اما بین همه این مسائل آن که از همه نقدتر است مسائل اقتصاد است که به معیشت مردم ارتباط پیدا میکند و در مسائل فرهنگی و امنیتی هم اثر میگذارد.
? در مسئله اقتصاد مسائلی اصلی‌ای وجود دارد که من چندتایش را میگویم:
?مسئله‌ی رونق تولید، مسئله‌ی ارزش پول ملی ، مسئله‌ی بهبود فضای کسب و کار، مسئله‌ی جدا کردن اقتصاد کشور از فروش نفت خام، مسئله‌ی تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت دولت و نظارت دولت، بریدن دست مفسدان اقتصادی -یعنی اختلاسگر، دزد تروریست اقتصادی، قاچاقچی بی‌رحم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.