کد خبر : 875
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

تربیت طلبه تراز انقلاب ضرورت تمدن سازی اسلامی است

تربیت طلبه تراز انقلاب ضرورت تمدن سازی اسلامی است

طلاب علاوه بر علمیت باید در تراز انقلابی تربیت شوند تا در گام دوم انقلاب به نظریه پردازی بپردازند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع ابوذر دارالشهدای تهران، حجت الاسلام محمد مطلبی، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ابوذر تهران، به بیان روایتی از امام کاظم علیه السلام پرداخت و اظهار داشت: حضرت

طلاب علاوه بر علمیت باید در تراز انقلابی تربیت شوند تا در گام دوم انقلاب به نظریه پردازی بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع ابوذر دارالشهدای تهران، حجت الاسلام محمد مطلبی، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ابوذر تهران، به بیان روایتی از امام کاظم علیه السلام پرداخت و اظهار داشت: حضرت در این حدیث به نصایح لقمان به پسرش اشاره می کند، جناب لقمان به پسرش می فرماید؛ ای پسرم! دنیا دریای عمیقی است که بسیاری در آن غرق شده اند؛ پس باید کشتیِ [نجات] تو در آن ، پَروامندی از خداوند متعال باشد ، و پُل تو ایمان به خدا ، و بادبان کشتی ات توکّل ، و متولّی آن، خرد ، و راه نمای آن، دانش ، و مسافر آن، شکیبایی است.
حجت الاسلام مطلبی با خطاب قرار دادن والدین طلاب، گفت: طبق فرمایش مرحوم حاج آقای مجتهدی که به والدین طلاب می فرمود؛ باید فکر و توجه کنید که چه کار خیر و عملی مقبول در درگاه الهی انجام داده اید که فرزندان شما در مسیر سربازی امام زمان(عج) قدم برداشته اند و برای نعمت سربازی باید خدا را شکر کنید.

وی افزود: فرزندان شما قرار است مدافع حریم آل الله قرار بگیرند. مدافع حرم و شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) بودن مقام و مرتبه ای بالا دارد ولی طبق روایات وارده قلم علما افضل من الشهداء است، و وقتی فضیلت این دوسنجیده شود کفه قلم علما سنگین تر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران اضافه کرد: فرزندان شما آمده اند در مرحله اول معارف اسلامی و دین را یاد بگیرند و در مرحله دوم مدافع حریم ولایت و مبلغ دین و اهل بیت علیه السلام بشوند و این بالاترین ارزش برای هر انسانی است و باید والدین طلاب این نعمت را قدر بدانند و از فرزندان خود در این امر مهم حمایت کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته مدرسه علمیه ابوذر تهران، گفت: سال گذشته اولین سال شروع به کار مدرسه بود و مسئولین و شورای مدرسه توجه ویژه ای داشتند تا آیین نامه ابلاغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه را دقیق اجراء شود و الحمدلله در این زمینه علاوه بر آیین نامه ابلاغی، برنامه هایی فراتر از آن نیز اجراء شد که قابل توجه است.
حجت الاسلام مطلبی ادامه داد: در بحث قرآن علاوه بر دروس مصوب مرکز مدیریت حوزه علمیه، کلاس های تفسیر، تجوید و قرائت قرآن در سطح بالاتر و عالی توسط اساتید مجرب برای طلاب تدریس شد و ما اهتمام ویژه ای در امر قرآن برای طلاب داریم، چرا که اعتقاد ماست که قرآن کتاب مبنا و پایه دروس حوزه است.
مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران افزود: در مورد زمان و تعداد ساعات و روزهای درسی مدرسه، از روزهای درسی ابلاغی مرکز مدیریت حوزه علمیه بیشتر است و این اعتقاد ما و توصیه تولیت محترم مدرسه حاج آقای مطلب است که اعتقاد دارند امر تحصیل و دانش آموزی و علم آموزی تعطیل بردار نیست و در این زمینه تعطیلات تابستانی ما بیشتر از سه هفته طول نکشیده است.
حجت الاسلام مطلبی در خصوص فعالیت های تفریحی و ورزشی مدرسه، اظهار داشت: در زمینه تفریح و ورزش طلاب برنامه های تخصصی تدوین داریم که سال قبل این برنامه با تشکیل کلاس های ورزش رزمی و صبحگاهی به اجراء در آمد و امسال نیز با توکل بر خدا ادامه خواهد داشت. رهبر انقلاب در توصیه ای به جوانان، بر تحصیل و تهذیب و ورزش تاکید فراوان داشتند و این توصیه برای ما قابل توجه است، به طوری که کلاس های ورزش و حتی برنامه های تفریحی نیز جزء الزامات و برنامه مدرسه است.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران با اشاره به برنامه های آموزشی مدرسه، ابراز داشت: برنامه مدرسه بصورت ۲۴ساعته است و از الزامات طلاب مجرد ماندن شبانه روزی در مدرسه است، همچنین همه طلاب وظیفه دارند پیش مطالعه، مباحثه، خلاصه نویسی و دسته بندی دروس را انجام دهند و هر ماهه امتحاناتی برای ارزیابی طلاب برگزار می شود.

وی افزود: طلاب علاوه بر علمیت باید در تراز انقلابی تربیت شوند تا در گام دوم انقلاب به نظریه پردازی بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین مطلبی ادامه داد: کار دیگری که سال گذشته انجام شد، مشارکت دادن طلاب در بعضی امور مدرسه بود، در این زمینه بسیج طلاب و هیئت هفتگی توسط طلاب مدرسه راه اندازی شد و نتیجه خوبی هم گرفته شد.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران، ارائه خدمات مشاوره ای را از دیگر برنامه های مدرسه اعلام کرد و گفت: یک کارنامه صد امتیازی با مولفه های علمی، تهذیبی، حضور و غیاب، اخلاقی و انضباتی برای هر طلبه طراحی شده است که عملکرد او
با آن سنجیده می شود.

حجت الاسلام مطلبی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدرسه در قالب دو دوره، کلاس ها برگزار می شود، دوره اول مخصوص طلبه های رسمی و یک دوره هم ویژه طلبه های آزاد که شرایط رسمی شدن ندارند برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.