کد خبر : 3087
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶

جهش تولید موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است

جهش تولید موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام مطلبی با بیان اینکه شعار سال با عزم و تلاش مسؤولان، تولیدکنندگان و مردم محقق می شود، گفت: جهش تولید موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است. حجت الاسلام محمد مطلبی مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه در کنار دولت و تولید کنندگان نقش مردم در تحقق

حجت الاسلام مطلبی با بیان اینکه شعار سال با عزم و تلاش مسؤولان، تولیدکنندگان و مردم محقق می شود، گفت: جهش تولید موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام محمد مطلبی مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه در کنار دولت و تولید کنندگان نقش مردم در تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است، گفت: مردم نقش مهمی در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید ایفا می‌کنند، امسال مردم باید به صورت جدی و واقعی از تولید داخلی حمایت کنند.

وی حمایت مردم از تولید داخلی را به معنای مصرف کردن تولیدات داخل و به حداقل رساندن استفاده از تولیدات خارجی بیان کرد و ادامه داد: استفاده از کالای داخلی و حمایت از کارگر ایرانی باید به یک پویش و مطالبه همگانی در کشور تبدیل شود و لازمه این امر فرهنگ سازی بیشتر در همین حوزه است.

حجت الاسلام مطلبی اضافه کرد: شعار سال که رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌کنند بر اساس تحقیقات میدانی است، ماه‌ها روی این موضوع کار می‌شود و حضرت آقا با توجه به گزارشاتی که در خصوص مشکلات و اوضاع کشور به ایشان ارائه می‌شود، شعار سال را که اصلی‌ترین مسأله روز کشور است بسیار حکیمانه انتخاب می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر انتخاب شعار اقتصادی چند سال پشت سر هم را نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در سالهای اخیر خواند و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دو سال پیش اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی معرفی کردند و در دو سال اخیر مسأله رونق و جهش تولید را مطرح فرمودند چرا که تولید یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال در گرو عزم، همت و تلاش مسؤولان، تولیدکنندگان و مردم است، عنوان کرد: همه کسانی که می‌توانند به نحوی در این امر مهم نقش آفرینی کنند باید پا به میدان بگذارند؛ شعار سال باید گفتمان غالب جامعه شود.

حجت الاسلام مطلبی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم از حوزه و دانشگاه گرفته تا مسؤولان و مردم، کسبه و تولیدکنندگان همه باید با همکاری و همدلی جهش تولید را رقم بزنیم، باید عزم و اراده همه این باشد که چه راهکار، سبک زندگی و برنامه‌ای می‌تواند کشور را به مرحله جهش تولید برساند.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال قبل از این مسأله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کردند، بیان کرد: حوزه و دانشگاه و همه کسانی که ذی‌نفوذ، دارای فکر و دارای اندیشه هستند باید با همکاری یکدیگر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را تدوین کنند و این الگو به عنوان یک سند بالادستی در مقابل اسناد غربی به جامعه متدین ایرانی و حتی دنیا معرفی شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و بسیاری از بخشها در دانشگاه‌ها کارگروه‌های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تشکیل دادند، عنوان کرد: تا کنون تحقیقات و کارهای خوبی در این عرصه انجام شده است، یکی از مهمترین ارکان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مسأله اقتصاد مقاومتی است که موتور محرکه آن تولید است.

حجت الاسلام مطلبی در پایان ادامه داد: اسلام در مسأله اقتصاد حرفهای اساسی و ریشه‌ای دارد و ما باید نگاهمان به جای اسناد معیوب بین المللی به اسناد اصیل و کامل اسلامی باشد تا جهش تولید محقق شود./۸۱۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.