کد خبر : 4304
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

حدیث روز /یاد مرگ در سفارش امام علی(ع) به امام حسن(ع)

حدیث روز /یاد مرگ در سفارش امام علی(ع) به امام حسن(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع ابوذر دارالشهدای تهران ، امام علی علیه‏‌السلام به فرزند بزرگوارش امام حسن علیه‌السلام فرمودند: امیرالمومنین امام علی علیه‏‌السلام به فرزند بزرگوارش امام حسن علیه‌السلام فرمودند : فرزندم، بسیار به یاد مرگ باش و به یاد آنچه در آن می‌افتی و پس از مرگ به سوی آن کشانده می‌شوی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع ابوذر دارالشهدای تهران ، امام علی علیه‏‌السلام به فرزند بزرگوارش امام حسن علیه‌السلام فرمودند:

امیرالمومنین امام علی علیه‏‌السلام به فرزند بزرگوارش امام حسن علیه‌السلام فرمودند : فرزندم، بسیار به یاد مرگ باش و به یاد آنچه در آن می‌افتی و پس از مرگ به سوی آن کشانده می‌شوی.
فرزندم، بسیار به یاد مرگ باش و به یاد آنچه در آن می‌افتی و پس از مرگ به سوی آن کشانده می‌شوی، تا آن گاه که بر تو درآید، با تمام توان در برابرش آماده و کمر خود را برای آن بسته باشی، نه آن که ناگهان بر تو در آید و نَفَست را ببُرد.

متن حدیث:

امیر المؤمنین علیٌّ علیه السلام لابنهِ الحسنِ علیه‌‏السلام: یا بُنیَّ، أکثِرْ مِن ذِکرِ المَوتِ، وذِکرِ ما تَهجُمُ علَیهِ وتُفضی بعدَ المَوتِ إلَیهِ، حتّی یأتیَکَ وقد أخَذتَ مِنهُ حِذرَکَ وشَدَدتَ لَه أزرَکَ، ولا یَأتیَکَ بَغتَهً فیَبهَرَکَ.

“نهج البلاغه، نامه ۳۱- بحار، ج ۷۷، ص ۲۰۵”

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.