کد خبر : 2300
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰:۰۰

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی: برای رفع بلا همراه با پویش «در خانه بمانیم» قرآن بخوانیم

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی: برای رفع بلا همراه با پویش «در خانه بمانیم» قرآن بخوانیم

مدیر حوزه علمیه ابوذر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس : در این پویشی که این روزها با عنوان #در_ خانه_بمانیم راه افتاده، می‌شود این پویش راکامل‌تر کرد و قرآن تلاوت کرد؛ زیرا قرآن ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین پناهگاه‌هاست. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطلبی، مدیر حوزه علمیه ابوذر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ

مدیر حوزه علمیه ابوذر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی

خبرگزاری فارس : در این پویشی که این روزها با عنوان #در_ خانه_بمانیم راه افتاده، می‌شود این پویش راکامل‌تر کرد و قرآن تلاوت کرد؛ زیرا قرآن ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین پناهگاه‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مطلبی، مدیر حوزه علمیه ابوذر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با تشکر از تلاش‌های مدافعان سلامت در ایام شیوع ویروس کرونا بیان داشت: برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا همه پزشکان به حفظ نکات ایمنی و رعایت مسائل بهداشتی سفارش کردند که دین اسلام هم بر این مسأله تأکید دارد.

ذکری برای همراهی با پویش «#در_خانه_بمانیم»/ ببینید

وی افزود: بسیاری از مراجع و علما برای رفع بلا و کاهش آن اذکار و ادعیه‌‌ای را در این ماه رجب توصیه کرده‌اند؛ از جمله خواندن دعاهایی که برای بلا، گرفتاری و مصیبت وجود دارد. با این وجود در روایات آمده است که بالاترین ذکرها، ذکر قرآن کریم است. قرآن مجید می‌فرماید: «وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ»؛ خودش را به عنوان ذکر معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام مطلبی ابراز داشت: بعد می‌فرماید فایده این ذکر چیست؟‌ فایده ذکر این است که «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَ رَحْمَهٌ»، یعنی در قرآن، شفا و رحمت است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر زمان که گرفتاری‌ها، بلاها و مصیبت‌ها بر شما مانند تاریکی شب‌ها هجوم آورد، «فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ» به قرآن پناه ببرید. زیرا قرآن ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین پناهگاه‌هاست.

وی ادامه داد: این ایام فرصت خوبی است که همه مؤمنان انس با قرآن را بیش‌تر کنند و در این پویشی که این روزها راه افتاده است که «#در_ خانه_بمانیم»، این پویش راکامل‌تر کنیم و قرآن تلاوت کنیم؛ معارف قرآن را فرا بگیریم و به دستورات آن عمل کنیم.

جهت دانلود فایل تصویری اینجا کلیک کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.