کد خبر : 2515
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

آزمون المپیاد علمی مدرسه علمیه ابوذر خرداد ۹۹ برگزار می شود

آزمون المپیاد علمی مدرسه علمیه ابوذر خرداد ۹۹ برگزار می شود

حوزه/ حجت الاسلام مطلبی از برگزاری آزمون المپیاد علمی مدرسه علمیه ابوذر تهران در خرداد ۹۹ خبر داد حجت الاسلام محمد مطلبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اظهار داشت: یکی از برنامه های هر ساله حوزه علمیه ابوذر که تقریبا در اواخر سال تحصیلی (خرداد ماه) برگزار می شود، آزمون المپیاد علمی

حوزه/ حجت الاسلام مطلبی از برگزاری آزمون المپیاد علمی مدرسه علمیه ابوذر تهران در خرداد ۹۹ خبر داد

حجت الاسلام محمد مطلبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اظهار داشت: یکی از برنامه های هر ساله حوزه علمیه ابوذر که تقریبا در اواخر سال تحصیلی (خرداد ماه) برگزار می شود، آزمون المپیاد علمی است.

وی با بیان این که در این آزمون یک سری اهدافی را دنبال می کنیم، ابراز داشت: این آزمون یک فرصت برای رشد و اعتلای علمی طلاب ایجاد می کند، یعنی وقتی طلاب مطلع هستند که بناست در یک آزمون علمی شرکت کنند که در این آزمون رقابتی وجود دارد و افراد برگزیده مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به ایشان اهدا می شود با کمک اساتید تلاش خود را می کنند، در این آزمون شرکت نموده و امتیاز لازم را کسب کنند. بنابراین برگزاری این آزمون سبب و محرک خوبی برای فعالیت علمی طلاب است.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران بیان داشت: یکی دیگر از اهداف ما در برگزاری آزمون المپیاد علمی شناسایی استعدادهای برتر هر پایه تحصیلی است که بعد از مشخص شدن نتایج، این افراد مشخص و معرفی می شوند. کیفیت سؤالات این آزمون سخت و مشکل است و سؤالات به صورت چهارگزینه ای بوده و در حد سؤالات کنکور کارشناسی و ارشد است.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: سؤالات به صورت کاملا کاربردی طراحی شده است، یعنی اگر طلبه ای دروس خود را به خوبی مطالعه کرده باشد اما کاربردی و تطبیقی کار نکرده باشند امکان موفقیت او در این آزمون بسیار ضعیف است.

وی با بیان این که کاربردی نبودن دروس مقدمات حوزوی از آسیب های نظام آموزشی است، گفت: دروس فعلی فقط یک سری مسائل علمی و تئوری را به طلبه آموزش می دهد اما در مقام عمل، دچار مشکلات عدیده ای می شود. بدین جهت حوزه علمیه ابوذر برای کاستن از آسیب های این مسأله اقدام به برگزاری آزمون المپیاد علمی نموده است که تمام سؤالات و مفاهیم آن کاربردی است.

حجت الاسلام مطلبی عنوان داشت: مطالعه عمیق و کاربردی دروس حوزوی یکی از نتایج مهم علمی این آزمون است. نکته مهم در این آزمون اختصاص نمره منفی به ازای هر جواب غلط است و این موجب می شود طلاب حضور در این آزمون را جدی گرفته و نگاه سطحی به این مسأله نداشته باشند.

وی با اشاره به شرایط کسب امتیاز لازم در آزمون، افزود: حداکثر کسب امتیاز در آزمون المپیاد علمی هر پایه ۶۰ امتیاز است و افرادی که می خواهند مورد تقدیر قرار بگیرند باید حداقل ۵۰ امتیاز کسب کنند..

مدیر مدرسه علمیه ابوذر تهران تصریح کرد: برای افرادی که مورد تقدیر قرار می گیرند جوایز خوبی هم در نظر گرفته شده است و علاوه بر جوایز مادی، هدایای دیگری هم تقدیم عزیزان خواهد شد و در مراسم اختتامیه سال تحصیلی امسال یا مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید از طرف تولیت محترم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام مطلبی در پایان با بیان این که شرکت طلاب در آزمون المپیاد علمی اجباری نیست، خاطرنشان کرد: برای آمادگی طلاب در این آزمون کلاس های علمی و آموزشی برای متقاضان برگزار می شود و هدف اصلی این کلاس ها کاربردی و نهادینه کردن دروس حوزوی برای طلاب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.