کد خبر : 3705
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

دنیا طلبی و تبعیت از هوای نفس عمر انسان را ضایع می کند

دنیا طلبی و تبعیت از هوای نفس عمر انسان را ضایع می کند

 تولیت مدرسه علمیه ابوذر با بیان اینکه جایگاه کافران و منافقان آتش دوزخ است، گفت: دنیا طلبی و تبعیت از هوای نفس عمر انسان را ضایع می کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، دوشنبه‌شب در جلسه تفسیر سوره ملک که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: قرآن کریم

 تولیت مدرسه علمیه ابوذر با بیان اینکه جایگاه کافران و منافقان آتش دوزخ است، گفت: دنیا طلبی و تبعیت از هوای نفس عمر انسان را ضایع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، دوشنبه‌شب در جلسه تفسیر سوره ملک که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: قرآن کریم در این سوره می‌فرماید: چه بد جایی است مسیر دوزخیان به‌سوی جهنم؛ جایگاه کافران آتش دوزخ است.

وی با اشاره به اینکه تصور حرارت و شعله‌های آتش دوزخ برای اهل دنیا غیرممکن است، ادامه داد: کسانی که در دنیا به‌ظاهر و لذت‌های دنیوی اکتفا کردند و از آخرت غافل شدند در قیامت گرفتار دوزخ می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی با بیان این مطلب که دوزخیان در قیامت فوج فوج وارد دوزخ می‌شوند، ابراز کرد: خداوند هرگز راضی به دوزخی شدن کسی نیست بلکه این انسان‌ها هستند که با اعمالشان آتش دوزخ را شعله‌ور‌ می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه انسان‌ها در قیامت شاهد حقایق و باطن اعمالی هستند که در دنیا انجام دادند، عنوان کرد: خداوند در سوره حجر می‌فرماید: جهنم هفت باب دارد که از هر در جمعی از دوزخیان وارد جهنم می‌شوند؛ تارکان صلات یکی از آن دسته هستند.

وی با استناد به آیات سوره توبه، گفت: خداوند در این سوره خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: ای حبیب من؛ چه برای منافقان طلب غفران کنی و هفتاد مرتبه برای آنان استغفار داشته باشی! هرگز منافقان را نخواهیم بخشید؛ در قیامت به مأموران دوزخ دستور می‌دهند تا با غل و زنجیر منافقان را وارد دوزخ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی بیان داشت: همان‌گونه که دوزخیان فوج فوج وارد دوزخ می‌شوند بهشتیان نیز گروه گروه وارد بهشت شده و موردتکریم مأموران جنت قرار می‌گیرند؛ متقیان و نیکوکاران کسانی هستند که وارد بهشت می‌شوند.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه شادی و آرامش بهشت غیرقابل‌توصیف است، عنوان کرد: در قیامت به نیکوکاران بشارت جایگاه همیشگی در بهشت داده می‌شود درحالی‌که مأموران دوزخ به جهنمیان می‌گویند مگر در عالم دنیا به شما هشدار ندادند؟ خداوند متعال ۱۲۴ هزار پیامبر و اولیای الهی را مأمور ساخت تا انسان‌ها را از آتش دوزخ بیم دهند درحالی‌که دوزخیان آن را تکذیب کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمر دنیا بسیار کوتاه است و فرصتی که در اختیار آدمی قرار دارد به‌سرعت تمام می‌شود بر اساس آیات الهی کسانی که اهل دنیاطلبی و تبعیت از هوای نفس هستند به‌زودی با فرارسیدن مرگشان متوجه حقایق عالم می‌شوند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.