کد خبر : 3072
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

شرط جهش تولید، مبارزه با قاچاق کالا است

شرط جهش تولید، مبارزه با قاچاق کالا است

مدیر مدرسه علمیه ابوذر شرط جهش تولید را مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: مسؤولان موانع و مشکلات تولید را از سر راه بردارند. حجت الاسلام محمد مطلبی مدیر مدرسه علمیه ابوذر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حمایت از تولیدکنندگان، کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را در تحقق شعار سال بسیار لازم و ضروری دانست

مدیر مدرسه علمیه ابوذر شرط جهش تولید را مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: مسؤولان موانع و مشکلات تولید را از سر راه بردارند.

حجت الاسلام محمد مطلبی مدیر مدرسه علمیه ابوذر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حمایت از تولیدکنندگان، کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را در تحقق شعار سال بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: نهادها و مسؤولان در راستای تحقق شعار سال به صورت جدی و واقعی از تولیدکنندگان و فعالان عرصه تولید در قالب طرح‌های تشویقی، تقویت بنگاه‌های زودبازده و اعطای وام‌های کم‌بهره حمایت کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در اوضاع کنونی که کشور با مسأله کرونا درگیر است، دچار ضربه‌ها و آسیب‌های جدی شدند، ابراز داشت: با توجه به شرایط کنونی لازم است کارگروه‌هایی تشکیل شوند تا به صورت میدانی به کارگاه‌ها و تولیدی‌ها سر زده و از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان و موانعی که سر راه آنها وجود دارد آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه ابوذر افزود: کارگروه مربوطه پس از بررسی میدانی موانع، مشکلات و لوازم تولید باید نتایج به دست آمده را در اختیار مسؤولان ذی‌ربط قرار دهند تا مسؤولان و تصمیم سازان با توجه به مشکلات و موانع موجود تصمیمات لازم را بگیرند.

حجت الاسلام مطلبی با اشاره به اهمیت بررسی میدانی موانع و لوازم تولید، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی امروز کشور این است که مسؤولان با استفاده از یک سری گزارشات کلی تصمیم می‌گیرند، قطعا این نوع تصمیم‌گیری نمی‌تواند گره از کار تولید باز کند بلکه مسؤولان باید نزد تولیدکنندگان که در خط مقدم این جریان هستند، بروند و از نزدیک پای صحبت آنها بنشینند تا بتوانند بدرستی مشکلات، سختی ها و موانع تولید را احصاء و تصمیمات لازم را در این زمینه بگیرند.

وی با بیان اینکه واردات کالاهای خارجی یکی دیگر از موانع جدی تولید داخلی به شمار می رود، ابراز کرد: مسؤولان باید جلوی واردات کاهای قاچاق که مشابه داخلی دارد را بگیرند، متاسفانه همیشه این حرف زده شده اما در مقام عمل اجرا نمی‌شود.

وی افزود: اگر بخواهیم رونق تولید به جهش تولید تبدیل شود حتما و قطعا باید جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود./۸۱۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.