کد خبر : 3769
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸

عنایت الهی، توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی را خنثی کرده است

عنایت الهی، توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی را خنثی کرده است

تولیت مدرسه علمیه ابوذر گفت: در طول این چهل سال ملت ایران شاهد عنایات الهی و خنثی شدن توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی بودند و آن را کاملاً لمس کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، چهارشنبه‌شب در جلسه تفسیر سوره ملک که به‌صورت مجازی برگزار شد،

تولیت مدرسه علمیه ابوذر گفت: در طول این چهل سال ملت ایران شاهد عنایات الهی و خنثی شدن توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی بودند و آن را کاملاً لمس کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا مطلبی تولیت مدرسه علمیه ابوذر، چهارشنبه‌شب در جلسه تفسیر سوره ملک که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: خداوند متعال در آیه ۱۳ سوره ملک می‌فرماید: گفتارتان را پنهان کنید و یا آشکار سازید خداوند به نیات و اسرار سینه‌ها آگاه است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال علم و عالم است، ادامه داد: خداوند به آنچه در صدر و نهان مردم است کاملاً آگاهی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی درباره شرح نزول این آیه، عنوان کرد: حضرت جبرئیل از سوی خداوند متعال مأمور شد تا به پیامبر اکرم(ص) اطلاع دهد مشرکان مکه مخفیانه جلساتی برگزار کرده و پشت سر حضرت سخنانی را مطرح و به ایشان نسبت می‌دهند درحالی‌که خودشان بیشتر لایق آن سخنان هستند.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر ادامه داد: زمانی که مشرکان از این مهم باخبر شدند تصمیم گرفتند در جلساتی که برگزار می‌شود بسیار آهسته و پنهانی سخن بگویند تا مبادا کسی سخن آنان را بشنود در این هنگام خداوند آیه ۱۳ سوره ملک را نازل کرد و فرمود: خداوند به نیات و کلام آهسته شما آگاه است.

وی افزود: کسی نباید تصور کند دشمنان و مخالفان انقلاب، رهبری و مردم هیچ سخنی نمی‌گویند و یا اقدامی علیه کشور ایران انجام نمی‌دهند، در طول این چهل سال ملت ایران شاهد عنایات الهی و خنثی شدن توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی بودند و آن را کاملاً لمس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی با اشاره به اینکه نجوا و پنهانی سخن گفتن در جمع به‌شدت نهی و از سوی خداوند متعال تحریم شده است، گفت: پروردگار به همه نیات درونی انسان آگاه است برای مثال اگر انسان نیت انجام عمل صالحی را داشته باشد اما توفیق انجام آن حاصل نشود خداوند ثواب آن عمل را برای او ثبت می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر با اشاره به اینکه خداوند همه مخلوقات را خلق کرد و به ذات و نهان آنان علم دارد، اظهار داشت: خداوند متعال بی‌نیاز مطلق است و تنها کسی که می‌تواند نیاز مخلوقات را مرتفع کند پروردگار است.

وی افزود: اگر انسان به آیاتی که می‌خواند ایمان داشته باشد انقلابی عظیم در درون او رخ می‌دهد و متحول می‌شود؛ عالم محضر خدا است و انسان در محضر خدا نباید مرتکب خطا و گناه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطلبی بابیان اینکه علم خداوند متعال بر هر چیزی محیط است، ابراز کرد: همه عالم هستی را خداوند خلق کرده و اختیار همه موجودات به دست اوست.

تولیت مدرسه علمیه ابوذر در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال هر آنچه بشر به آن نیاز دارد به سهولت و آسانی در اختیار انسان قرار داده و این از الطاف خفیه الهی است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.