کد خبر : 5040
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۴۰

معرفی کتاب “فانوس کمین “

معرفی کتاب “فانوس کمین “

?شنبه های با کتاب کتاب فانوس کمین ، خاطرات اسیر آزاده، رسول کریم آبادی است از حماسه و دلاوری رزمندگان گردان خط شکن یا رسول الله صلی الله علیه و آله، که در چهارده فصل روایت می شود. رزمندگان گردان یا رسول (ص)، بیشتر دانشجو بوده و معروف بودند به گردان نخبه ها، که در

?شنبه های با کتاب

کتاب فانوس کمین ، خاطرات اسیر آزاده، رسول کریم آبادی است از حماسه و دلاوری رزمندگان گردان خط شکن یا رسول الله صلی الله علیه و آله، که در چهارده فصل روایت می شود. رزمندگان گردان یا رسول (ص)، بیشتر دانشجو بوده و معروف بودند به گردان نخبه ها، که در کنار غم ازدست دادن شهدای عزیزش، حکایت های شیرینی هم دارد.

گزیده ای از کتاب:
نقطه کمین در بین درگیری دو طرف قرار می گرفت. برای همین یک فانوس تو سنگر کمین داشتم تا بچه های ما بفهمند یک سنگر کمین جلوی روی شان هست. همین که خاموش می شد، یک مرتبه گلوله بود که از کنار گوش ات رد میشد. بچه ها با دیدن هر شبحی، شلیک می کردند. فانوس کمین که خاموش می شد، ترس برم می داشت و دلشوره می گرفتم. از مرگ هراسی نداشتم؛ از بی خودی کشته شدن متنفر بودم. آدم خط اول جنگ باشد، بعد یک تیر خودی از پشت سر آدم را بکشد! گمانم شهدا توی بهشت به آدم بخندد و فرشته ها دستش بیندازند! شب ها تا صبح، زیارت عاشورا می خواندم و نمازهای قضا. یک جور میقات بود؛ فرصتی بود که خدا در اختیارم قرار داده بود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.